fredag den 5. juni 2009

Skrigeri betaler sig

Selvfølgelig gør det det. Se bare, hvad der stod på måtten, da jeg efter en lidt tøvende holdning ved låsen, åbnede døren på vid gab.

Bjørnen har sat foden i gulvet, for han kender nemlig også sine lus på travet, og har fra morgenstunden opfordret til seriøs overvejelse af, hvad tid også skal bruges til.
Efter en del skøjten rundt på nettet var jeg oplyst, og afklaret, og pakkede mig sammen til en cykeltur ind til centrum af den store by.
Ved døren tøvede jeg en kende, men vred efterhånden låsen om, og åbnede op for herlighederne. Frugt, grønt og endda avisen. Lige dér på måtten, ramt af en skråtskåret lysvinkel fra et højerestående vindue.
Skrigeri betaler sig altså, tænkte jeg, og jollede opløftet på tøffelklædte øglefødder ned af trappen.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jubiii !!! Knus og grib din dag :-)

Skribenten sagde ...

Nej Hvor dejligt. Så er dagen allerede meget bedre.

Det glæder mig Sifka. :-)