søndag den 28. juni 2009

Vandgang

Hej, jeg hedder Sifka, og jeg er bonusbedste. Hej Bedste, vil du med til babysvømning i morgen? Ja selvfølgelig, vil jeg da det!

Himlen hæver sig over havet, og livet går videre. Det gør mit også, mens fingrene danser over tastaturet. Så må ordene spille med, eller løbe skrigende bort.

Se nu blikket, der tillidsfuldt låser sig fast i mors lige inden, de dykker ned under vandet. Og bagefter griner vi, så vandspejlet skælver. Både de to i bassinet, og os, landkrabberne på bænken, alfefar og mig. Viktor er vores helt, ingen tvivl der.

Bagefter, får jeg lov til at hjælpe med tørring og tøj, og utrænet som jeg er blevet, får jeg sved på panden i det fugtige lokale, da jeg næsten kommer til kort over for den livlige og snirklende nysgerrighed, der vender og drejer vandhunden i kunstfærdige kropsholdninger på puslepuden.

Himlen hæver sig over havet, livet går videre, og jeg er dybt betaget af barnebarn og babysvøm.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

ja for søren, hvor har man dog glemt at pusle...dejlige billeder af en vandhund :-)

Lene sagde ...

De kan dreje sig i en ruf :-) hvor han dog nyder vandet :-)

Gitte sagde ...

Hvor er han lækker, ham dit barnebarn.