torsdag den 2. juli 2009

Fuglehajen

Spurven sidder helt stum bag kvisten, fordi den er blevet kaldt en musvit i dag.

Selvom jeg har trukket stikket til den hjemlige bogreol ud, kan jeg komme den stakkels fugl til undsætning, for feriehuset her er i virkeligheden et privat hjem med egen meget velassorterede bogsamling.

Og der er fuglebøger i mange afskygninger, der samstemmende afgør, at spurven er en skovspurv, og ikke en musvit.

Så flet venligst næbbet - sagde hun med et meget stort forsonende glimt i øjet - for jeg kan være en haj til det der med fugle, når jeg vil.

3 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Beklagern Sifka, men nu er det jo osse et meget tydeligere foto, så er vi bestemt enige, håber ikke spurven blev alt for modløs over at blive forvekslet!!Det må være varmen...fortsat god ferie

Sifka sagde ...

Puha ja, varmen! Jeg vil ikke klage, nyder det, men det er jo også nemt, når man har ferie og ikke behøver, at røre så meget på sig:)

Spurven overlever;)

Pernille på 1. sagde ...

Griner ja du kunne altså have skrevet det var næsten hvilken som helst fugl og jeg ville have taget det for gode varer, med mindre at det da lige var en stork....

Der skal anskaffes en bog...

Knus og god aften