tirsdag den 4. august 2009

Altid en kran i nærheden

Børnetallet havde sneget sig op på otte i dag, så der var rig mulighed, for at komme videre med den stue-makeover vi har sat gang i.

Vi har smidt rundt med møblerne, så de er havnet på nye pladser. En lang guirlande med vimpler af smukt papir, i smukke farver snor sig i en rektangulær dans omkring en meget flot indisk papirstjerne.

Nye voksduge har lagt sig tilrette på bordene, og friske planter har fundet potterne hist og pist. Billeder, plakater og tegninger er sat i system, så de rigtig kommer til deres ret og der er sorteret og ryddet ud i kasser og baljer.

Herligt at se det ske.

Dagen sluttede med et aftenmøde, og da jeg kørte langsomt hjem over volden, glædede jeg mig over, at der altid er en kran i nærheden, for jeg havde virkelig brug for noget til at holde mig oppe det sidste stykke vej. Jeg var bare så træt.

En lang dag slutter om lidt i sofaen med film og strikketøj. Tilbage er kun at sige, "God aften, derude!"

2 kommentarer:

Anita sagde ...

Og rigtig god og afslappende aften til dig også, Sifka. Der er børn som kommer til et skønt sted om (vel nok) en uges tid, takket være dig :-)

Hanne sagde ...

Dejligt med de små øer af tid og overskud, hvor både børn og voksne kan trække vejret lidt dybere og være.
Har lige slubret første del af Elizabeth og forsøgt at strikke en cigaret:)
Godnat og -morgen