lørdag den 1. august 2009

Te til tiden

Nu skal jeg jo ikke stå alt for længe ude i køkkenet i morgen, så jeg har samlet kagen allerede i dag. Nu står den på køl, og sætter sig forhåbentlig godt tilrette i smagsløgene i morgen, når teen kommer i kopperne.

På en lagkagebund, indkøbt i det lokale supermarked, og ja ja, jeg ved det godt, smurte jeg den færdig avocadocreme i et tykt lag, dog ikke helt ud til kanten. Ovenpå dryssede jeg frosne blåbær, og til sidst rev jeg meget mørk chokolade ud over.

Dette gentog jeg med det næste lag, og efter billedet var taget, lagde jeg den sidste bund på som låg, og pressede forsigtigt i håb om, at cremen ville fordele sig, og komme tæt på kanten. Jeg tror, det lykkedes.

Film på, og ind i køleren.

Og så et staldtip. De frosne bær er med til at peppe de lidt kedelige lagkagebunde op. De suger til sig i løbet af natten, og kommer til at smage lidt bedre, og virke lidt friskere.

Rent snyd, men det fungerer meget godt.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

sluprrr...mine tænder løber allerede i vand :-)

Jeannette Mariae sagde ...

Hvor ser den dog lækker ud... Og den smager sikkert himmelsk ;-)

Lavendel sagde ...

Sifka, åh Sifka - det er ret tjekket - og jeg er sikker på , det vil smage himmelsk

Piskeriset sagde ...

Meget, meget spændende sammensætning! Hvis du savner lidt ekstra liv i lagkagebundene, kan du evt. også dryppe dem med noget væske - enten spiritus eller frugtsaft :-)

Malou Klidmoster sagde ...

Den er lige i skabet!