tirsdag den 11. august 2009

Usædvanlig service

Det er min fødselsdag på fredag. Jeg fylder seksoghalvtreds. Dengang jeg trampede rundt, og var sidst i fyrrerne, glædede jeg mig faktisk til at komme i halvtredserne, og jeg blev ikke skuffet. Halvtredserne er et dejligt aldersårti.

Det er også et aldersårti, hvor tanker om pension og arbejdsophør begynder at brede sig i bevidstheden. Hvor nedgang i timer skal overvejes mere end én gang.

Og nu er en mulighed for en lidt kortere arbejdsuge, kommet indenfor min rækkevidde, og i den anledning kom jeg i dag i kontakt med et meget kompetent menneske, som løftede min dag fuldstændig med sin interesse og arbejdsglæde. Helt vildt og meget.

En aftale om beregning af alt det, der er værd at regne på, er nu i hus, og er jeg selvfølgelig spændt på resultatet, men jeg kan styre trangen til at mase, for når jeg møder sådan en imødekommenhed og velvilje, er min tålmodighed meget, meget lang.

Og mens jeg venter, krydser jeg fingrene rigtig, rigtig, rigtig, rigtig...meget!

5 kommentarer:

nethe sagde ...

det lyder spændende!

Unknown sagde ...

Enig det lyder spændende :-)

Lavendel sagde ...

Håber at det løser sig på den for dig BEDSTE måde -kh

Hanne sagde ...

Tid til tid så holder vi til vi bliver gamle:)))

Bente sagde ...

Håber de krydsede fingre hjælper :-).

Og ... hvor er det skønt at høre, at der er dejligt henne i 50'erne. Så vil jeg da glæde mig, selv om der er nogle år endnu :o).