søndag den 20. september 2009

Hven i vente

Mellem hvide tillukkede telte, står jeg med hel- og halvdagsbranderters lystige galeri kørende i lydtapetet, mens solen glimter sig vej henover Nyhavns dugfriske morgenansigt.

Ginologerne skal på eskursion til Hven, og båden sejler fra Havnegade klokken 9.15.

Vi er ikke alene, men trods manglende forudbestilling, får vi plads, og klokken 9.15 sejler vi afsted med kursen lagt tværsover de blågrønne bølgeglimt.

Da jeg samler håret i sømandspisk, falder det hele til ro i vuggende harmoni med båd og bølger. Udsigten er fin, solen skinner, himlen er højblå, og vi kan skue både store og små på sejlene. Og, hold da lige helt op, hvor de der store tankere kan ruppe neglene, når de adstadigt glider over fladen.

Jo tak, eventyret venter i horisonten, og selvom vi på det givne tidpunkt kun kan ane, ved vi det alligevel godt. Det bliver en god dag!

1 kommentar:

susling sagde ...

Jeg håber, at I huskede at vinke til mig! Jeg ser færgen passere dagligt.

Sidst jeg var på Hven, tog vi den med privat"fly". Med byger, skumsprøjt og det hele. Vel ovre synes jeg det hele gik lige lidt for meget op i hygge og camping, så jeg tog den på cykel sammen med en stor flok hujende unger (alle de andre voksen var blevet til sten). De var glade og det var jeg også.

Hven er fin, men jeg foretrækker nu til hver en tid Malmø og en stor del af resten af det svenske fastland. På Hven får man ø-kuller.