mandag den 15. juni 2009

Sommerfugl

Det har været en meget, meget speciel dag i dag. Jeg tog hjemmefra i morges, kortåndet, og med hjertebanken og hovedpine. Uvis på, hvordan jeg ville få slået hul på ugen.

Måske ville stressen få overtaget, og tårerne trille? Eller måske skulle jeg forsøge mig med en ny, og anderledes strategi?

Jeg valgte det nye, det ukendte, det farlige. Jeg lukkede op for posen, og blotlagde hele mit usikre, stressede jeg. Skubbede kontrolbamsen til side, og smed tøjlerne. Bad om hjælp og støtte. Og fik det. Og jeg tror også, at jeg får det i morgen, og i overmorgen, sågar også i næste uge.

Det føltes rigtig, rigtig godt, men føles også forfærdelig farligt. Udefra, er det måske svært at se det store i dagens handlinger, men set fra min side er det enormt. Og befriende.

Og sabelkattene i kosteskabet sov så dybt, at de overhovedet ikke registrerede, hvad fanden der lige skete bag ryggen på dem. Og fred være med det, for jeg er nemlig på vej. Virkelig på vej.

Og på min hjem vej opdagede jeg, at den legendariske isemkræmmerbutik her på Bryggen, havde døren åben for sidste gang i dag. Med vemod over en epoke er definitivt forbi, købte jeg seks dybe af et smukt stel for en slik.

8 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Wauw! Sikke noget smukt stel..

Unknown sagde ...

Hvor er du bare sej :-) Bliver helt solt af dig :-)

Lotte sagde ...

Åh hvor er det bare godt, at du TØR. Og GØR!
Tillykke med springet ud i det ukendte. Og tillykke med de smukke tallerkener :-)

Marina sagde ...

De indre sabelkatte kræver det stort mod at udfordre så mange, mange kærlige sommerkram til en sej og modig kvinde.

p.s.: stellet er meget smukt, jeg kendte det ikke men er ganske forelsket. Det var en god gave at give dig selv som belønning.

Skribenten sagde ...

Godt gået Sifka. Noget af det sværeste for mange er at række ud og bede om hjælp, men du gjorde det.

Hurra og jeg er stolt af dig :-)

Mange kærlige hilsener
Henriette

PS: Skønne tallerkener du begavede dig selv med. Tillykke med dem.

Hanne sagde ...

Din beskrivelse af dagen sendte mig lige tilbage til dengang jeg tog det skridt ud på sårbarhedens scene. Den der fantastiske og frygtelige følelse af at gøre noget så svært og godt for sig selv.
Fortsat god tur på den nye vej.

SOLSAUM sagde ...

Vakkert porselen;.)
Så flott at du tør å be om det du treng. Du vil få det når du ber om det, pass og på å ta i mot det du ber om.
Lukke til på den nye vegen eg er sikker på at den blir vidunderleg!

Jeannette Mariae sagde ...

Ja, som Miri skriver. Du er bare sej - din smukke Sommerfugl ;-)))