torsdag den 15. oktober 2009

Mens jeg sov

Der er dage, der er så fyldt op, at der næsten ikke er plads til det hele. En overproppet taske, der bugner af gøremål, pligter og andet godt. Man propper og stopper lige indtil, man falder udmattet om i sengen, klokken en lille smule forsent.

Og så ligger man der, og må temmelig langt ind i Tryllefløjten, før lampen slukker. Ved dagens start brummer mobilen lystigt uanset, hvornår og hvordan den forrige dag sluttede.

Det må den også have gjort i morges, for jeg har da været på arbejdet, og jeg fik også købt det gode grovbrød med, samt ost i to udgaver. Den ene var rejeost, guddødemig, noget jeg ikke har fået i lang tid, og det er måske godt det samme.

Men turen på TrilleNyx i morges står dog helt klar. Det var en ualmindelig smuk morgen med en vidunderlig friskhed, der legede med de visne blade, og en lysende måne.

Jeg holder rigtig meget af sommeren, selvfølgelig gør jeg da det, men efteråret, som det uspiller sig for tiden, er uimodståeligt, og august, september og oktober har ridset sig helt ind i på hjertets favoritliste.

Nåmen, som før nævnt presser jeg citronen, og det på trods af at stressen og et par af dens kammerater har været mine følgesvende i efterhånden nogle år og jeg burde vide bedre.

Og bare rolig, jeg ved nemlig bedre, for i morgen tidlig sætter jeg mig op i et fly, og lader mig transportere op til Liselotte i Aalborg, hvor jeg skal tilbringe nogle dage i godt selskab. Det glæder jeg mig til, og den rare tanke har ligget lunt i baghovedet, mens jeg gav citronen endnu et drej.

Alle jeres krydsede fingre har også gjort sit, for i dag kunne vi endelig beslutte at ansætte en ny kollega, der som sagt kan gøre mit og andres arbejdsliv rigtig meget lettere. Jeg får en at dele bunkerne med, en at sparre med, og en der også har hjertet på rette sted for alle vores dejlige unger.

Det glæder jeg mig over, og den lettelse har ligget lunt i baghovedet, mens jeg pressede de sidste dråber af citronen, inden jeg lukkede lågen bag mig, kaldte det for en dag, og kørte hjem. Hjem til en plan, der røg direkte i skralderen. For i stedet for torsdagsrengøring, smed jeg mig på sofaen. Og sov.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg tror det er godt at du lod rengøring være rengøring Sifka...det skidt kan jo heller ikke løbe :-)
Rigtig god tur til AAlborg, du trænger gør du..Hils og kram dem du møder på din vej :-)
Dejligt at du nu får ny kollega.

Lene sagde ...

God beslutning og må du få nogle dejlige dage i Aalborg :-)

Hanne sagde ...

Tillykke med din nye kollega. Håber hverdagen bliver glad og lettere med en makker.
Rigtig god tur til Ålborg, mon ikke en tur til det jydske kan fylde saft og kraft i citronen igen;)

HANNE sagde ...

Åh kære Sifka....
Dejligt med en ny kollega. Jeg ønsker vedkommende lever op til dine forventninger, det er så meget bedre at møde på arbejde til gode kollegaer og godt humør.
Det er skønt at du sådan lige smutter en tur til det jyske og jeg håber i får dejlige dage i hinandens gode selskab. Jeg er sikker på, jeg kan høre snakken gå helt ned i det midtjyske...
Efterårskram fra Hanne

Anonym sagde ...

Tillykke med den kommende nye kollega. Håber at det bliver rigtig godt for dig og de andre.
Håber at du får nogle gode dage i Ålborg !!
Glæder mig til kagelas !!
kram fra Nicole

hanne sagde ...

må jeg foreslå at du også kigger her , når du skal designe, en gifka:
http://twistcollective.com/2009/autumn/magazinepage_028.php

Skribenten sagde ...

Hej Sifka.

Jeg håber at dine dage i Ålborg har gjort dig godt at du er tilbage i god behold.

Jeg har lavet en ny udfordring og jeg håber at du vil lege med, ellers må du lige sige til. Måske du vil syntes den er sjov, måske ikke.. Men jeg har taget chancen og du er en af de tre første der er blevet opfordret til at lade sig udfordre ;)

Rigtig god mandag
Henriete