søndag den 8. april 2007

Fristelser.




Jeg har hurtigt opdaget, at her i Blogland fristes man tit.

Jeg genopdagede f.eks vandbakkelsernes fortrinlighed hos Liselotte. Her fandt jeg også opskrift på en god og nem kanelkage, som rigeligt rækker til den strøm af lækkersultne, unge knajte, som Bjørnen tit trækker til huse.

I dag faldt jeg for en gang nostalgi i form af rosenbrød, hvor opskriften er set hos Anne.

Glasuren lavede jeg lidt om på, fordi jeg ikke lige havde saft eller rød frugtfarve indenfor rækkevidde. I stedet røg der et skvæt sirup fra krukken med syltede italienske kirsebær i. Det viste sig at være et godt alternativ.

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ja fristelser er der nok af, både de spiselige og håndarbejde.
Fin blog du har fået lavet, her vil jeg gerne følge med, så velkommen til blogworld.
Kh Jane

Anne sagde ...

Uhm, Amarena-bær, dem elsker jeg!!

Vi skal til Verona om en lille måneds tid, og tænk nu om bærrene er noget billigere der, så skal der slæbes hjem i stakkevis, ja sammen med alt det andet guf, der kommer til at friste på marked og i butikker.

Man kommer ud for mange fristelser og inspirationer her i blogland, både med mad og pinde, men det er dejligt, er det ikk'?!

Sifka sagde ...

Jane, tak for de pæne ord.

Anne, det er rigtigt dejligt!