søndag den 8. april 2007

Påskerester.



Onsdag skulle efter sigende være den dag, hvor der var foretaget flest Dankortstransaktioner nogensinde.
Det kom derfor bag på mig, at horden af Dankortglødere stadig var i aktion, da jeg frekventerede det lokale supermarked lørdag eftermiddag. Man skulle da tro at der var købt ind til hele påsken forleden.


Planen om kylling med nye kartofler, masser af grønt og citronsauce forsvandt ud sammen med kassekøerne. Økokøleren rummede kun hakket kød og på bunden af kyllingekøleren lå en ensom pakke lår. Et alternativ måtte findes.


Det blev til kalvekød, som schnitzel, og jeg vil eksperimentere i dag, nu da traditionsmåltidet ikke lader sig realisere.



Kartofler i ovnen med olie, citronsaft og når de er færdige drysses de med kryddersalt. Tomater og champignon i fad med fløde, herover drysser jeg med rund hånd hakkede urter og citronskal.

1 kommentar:

Anne sagde ...

Det var det jeg skrev, vildskab i butikkerne ;-)

Dit frembragte måltid ser nu forrygende lækkert ud, også selvom klokken kun er morgenmad!