tirsdag den 8. maj 2007

Gys, døde kartofler!

Nogen gange er jeg bare smadder heldig, som feks. i dag, hvor jeg kommer hjem og må konstatere at, kartoflerne i kassen er afgået ved døden. Lidt vel hurtigt at gi' op, hvis man spø'r mig, men det var altså deres valg.

Nuvel, gode råd bli'r pludselig meget dyrere, da jeg ikke længere kan fremtrylle de der kogte kartofler vendt i krydderurtesmør, som oprindelig skulle ledsage de grillede koteletter.

Mit blik fanges af etiketten på nakkekamskoteletterne og der står det sort på hvidt. Dagens held. "Kødet kan marineres i honning, citron og frisk rosmarin". Ja, det kan det, for jeg har det hele lige ved hånden. Jeg har også ris og en rest frosne bønner. Nu kan det kun gå godt.

Opskriften forlanger 2-8 timers marinering. Det må prøves en anden god gang, for så meget tid har jeg ikke til rådighed i dag, dog er jeg reddet på stregen og dagens ret er skudt i gang.

Ingen kommentarer: