tirsdag den 10. juli 2007

Fisketorvstur.

Utroligt, men kolonihavelivet blev vraget til fordel for Fisketorvet, fordi nogen skulle ekviperes og havde brug for økonomisk vejledning og bistand.

Turen er hurtig gjort over Bryggebroen, men jeg må indrømme, at det kræver mod efterhånden, at vove sig over på den anden side. Det er én stor byggeplads, hvor cyklister, fordgængere, murere og andet godtfolk skal finde ud af det sammen.

Et godt udgangspunkt kunne være at alle, først og fremmest, holder til højre, ligesom i Metroen. Måske kunne barnevogne og forgængere benytte den del af broen, som er forbudt området for cyklister.

Et kort ophold blev gjort, der hvor broen topper, og jeg tog billeder både til den ene og til den anden side.

Fisketorvet blev åbnet 10. oktober 2000, og jeg kan huske, at jeg syntes, at det var ALT for stort, gabende og kedeligt. Den 9. april 2004 åbnede Fields ikke langt derfra, og det synes jeg også var ALT for stort, gabende og endnu mere kedeligt. Det synes jeg stadigvæk, for jeg er mættet, har fået nok af megaindkøbscentre.

Når det så ikke kan være anderledes, fortrækker jeg Fisketorvet. I dag kunne det altså ikke være anderledes. Vi tullede rundt en rum tid og shoppede næsten løs.

På vej ud slog det mig, at man i forhold den del af centret der betegnes 'Udsigten', måske skulle overveje en anden betegnelse.

4 kommentarer:

Andrea sagde ...

Jeg har ganske vist en svaghed for shopping malls, men hverken Fisketorvet eller Fields bliver nogensinde en favorit.

Det er vist for længe siden jeg har været den vej rundt, det var dog utroligt som der bygges.

Hvem søren skal bo i alle de lejligheder?

Anonym sagde ...

Jeg er absolut heller ikke til de store centre må jeg nok sige. Jeg har været på Fisketorvet en gang, og det var sammen med Therese, det er nogle år siden nu:-)

lifeondyssen sagde ...

Fantastiske billeder du har taget .. shopping malls kan til tider være min svaghed .. de 2 nævnte er kedelige !!

Marianne sagde ...

Jeg kan godt lide Bruuns galleri i Århus, men ovehovedet ikke Fields! Fisketorvet har jeg aldrig væet i.