lørdag den 28. juli 2007

Franske fristelser.


En SMS med besked om, at om lidt var Bjørnen hjemme, tikkede ind. Jeg havde stillet kage parat og var klar til resten.

Så brummede døren, og der kom han sommerbrun og træt. Fuld af oplevelser og godt humør. Stor appetit og fortælleglæde.

Det viste sig, at jeg havde overset en presset bourgainvillea, som var lagt i kuverten med postkortet modtaget forleden, men nu er den kommet frem i dagens lys.

Op af kufferten trak han, som man trækker en kanin op af en hat, isterningeforbrugeren, en flaske pastis. Og jeg blev rørt, fordi det vækkede minder om et køligt glas pastis drukket en lun sommeraften på en parisisk cafe, efter at jeg havde set min første Botticelli på Louvre.

Nu er vi fulde af lækkert brød, tunsalat, kage og genfortalte oplevelser. Vi har også smagt af flasken og nyder hver sit lille glas med vand og is, ganske som i Frankrig.

3 kommentarer:

Marianne sagde ...

Så kom han endelig hjem :-) Det lyder som om I ha nydt at væe sammen igen. Sikke en dejlig velkomst han har fået. Forsat rigtig god weekend begge to

Anonym sagde ...

Sikke en dejlig knægt... ligefør man kunne drømme om ham som "svigersøn". Ham skal du sgu være glad for -.

Andrea sagde ...

Et lille glas Frankrig på Amager, hvor lyder det dejligt.

Har han haft det der fantastiske vejr med 40 grader, som andre ved Middelhavet har haft?