fredag den 27. juli 2007

Malmø tur-retur.


Jeg tillod mig at gribe chancen og stole på godt vejr. Det viste sig at være en rigtig god ide. Det blæste meget, men solen var der også. Vi tog først Metro og derefter toget og var hurtigt fremme.

I Malmø blev vi budt velkommen af et helt hornorkester, der viste vejen frem. Musikken de spillede, var så dæmpet, at man skulle anstrenge sig voldsomt for, at kunne genkende melodierne.

Vi fandt en vindomsust trappe, der førte ned til en kanal. Her skulle vi spise frokosten, fordi en enkel stilfærdig broncekat holdt os med selskab, og man kunne sidde helt tæt op ad den uden, at den løb sin vej.

Lige som vi var færdig med madpakkerne, begyndte det at regne, men vi fandt ly under en venlig markise. Det var heldigt for, der var voldsomt meget vand i de skyer, der med kraftig lyd buldrede forbi ovenover vores markisely.

Da solen igen tittede frem bag skyerne, spiste vi en stor is, serveret med rød ske og hvid serviet. Vi kunne vælge to kugler hver, og der var rigeligt i bægrene. Vi fik smagt jordbær, vanille, lemoncello og hindbær. Isen alene er hele rejsen værd.

Vi vendte derefter snuderne mod centralstationen, og kom om bord et par minutter før, toget skulle køre. Da vi senere havde skiftet til Metroen, kunne vi se meget mørke og tunge skyer forude, men da vi kom op fra stationen, havde de smidt vand, og igen lykkedes det os at undgå at blive våde.


3 kommentarer:

HANNE sagde ...

Hej Sifka
Hvor må det være dejligt, sådan at kunne tage til Sverige så hurtigt. Det ville jeg nyde, at kunne.
Jeg må vist hellere spørge Anne, om hun er med på lidt svensk eventyr, inden det bliver vinter :)
Nu er ferien næsten slut og det gode vejr lurer om hjørnet. Jeg håber du har nydt din ferie og hvis du får lyst til Jylland, så er vi flere herovre, som har åbne døre og en sengeplads :-)

Anonym sagde ...

Kan kun anbefales.
Jeg gør det ca. hver 2 mdr (altså tager til Malmø). Bare det at købe nogle af deres bolig/indretningsblade med hjem. Det smager lidt af udlandet. Jeg tager toget fra tårnby St. og så tager det kun 27 min. så er jeg i Malmø. har man tid så tag toget videre til Lund - en guddommelig by...

Sifka sagde ...

Hanne: Det er dejligt og Malmø er en vidunderlig by. Jeg har nogen gange overvejet at flytte derover.

Jeg havde en dejlig ferie også selvom vejret var noget hø, man kan sige at det er den længste efterårsferie jeg nogensinde har holdt!

Dit tilbud varmer mig, tusinde tak:)

Marianne: Jeg ta'r også tit til Malmø. Det blev jo så nemt efter vi fik Metroen og det er en smuk by:) Det med bladene må jeg da prøve;)