mandag den 9. juli 2007

Spaden slår til igen!

Jeg er nu nået frem til det mig bekendt sidst ankomne mønster. Og det kan jeg ikke finde ud af, så jeg snyder og finder et der ligner. Smart og hurtigt. Tænkte jeg.

Men det andet mønster kunne jeg heller ikke finde ud af.

Det starter nemt: 10 ret, det kan jeg godt klare, så 2 ret sammen, og jeg er stadig med, dernæst slå tråden om pinde to gange, ok, det trick lærte jeg efter Hannes hjertefluevejledning, og så sker det! 2 m l??

Jeg slår op i 'Forkortelseslisten' og læser - 2 m l = tag 2 r løst af en ad gangen, før venstre p forfra ind i m og strik dem r sm. ???

Efter at ha' siddet og rodet en del med det, får jeg fusket mig frem til noget der ligner det pågældende mønster. Jeg er efterhånden langt ude, kan man vist godt sige.

Jeg kommer nu til 2. pind og så går det galt igen. 2. og flg. hveranden p: vr, men første omslag r og andet omslag vr. ???


Jeg har skrevet det før, og jeg holder ved det. Jeg er en spade til at læse strikkeopskrifter og glæder mig til den dag, jeg kan ha' samme lette tilgang til sådan én, som til en opskrift fra en kogebog.

Mens jeg sidder her og beskriver min uforstand, er der noget der dæmrer og jeg griber ud efter prøvekluden og forsøger én gang til. Og det lykkes.

Jeg får frembragt den fineste blomst som svarer helt til billedet i bogen. Var det bare det!!

2 kommentarer:

Andrea sagde ...

Jeg kan kun se til i måbende beundring, kan lige håndtere end rundpind og ret og vrang.

Det bliver en fornem klud ;)

Anonym sagde ...

Du virker godt nok ikke som en spade! Dit mønster bidrag var lækkert. Er det Julia`s bidrag der drillede? Og er det det mønster du viser fra bogen? Jeg kan nemlig ikke downloade Julias mønster og så kunne jeg jo se efter dit foto!