søndag den 19. august 2007

4 øl og ½ lagkage.

Veninden skulle komme forbi lørdag eftermiddag. Det glæder jeg mig altid til, men forberedelserne gad jeg ikke rigtig.

Nu kommer hun ikke for at affotografere mine nullermænd, og hun er bedøvende ligeglad med mit vasketøj i bunker og kattehår på lyse tæpper. Det var mit eget behov for rengøring der bankede på, så jeg måtte i gang.

En halv times forsinkelse kom ud til min fordel, så da der blev brummet på, var jeg næsten klar. Lagkage på fad, hel, fin og frisk, samt en lille skål italienske fristelser. Efter lidt ankomstsamtale gik vi igang for alvor med en stor potte Kusmi.

Da teen var slut, var vi også færdige med at spise for denne gang. Durumbollerne og det gode pålæg blev, hvor det var, men fire 'Høstbryg' fra Svaneke Bryghus fandt vej én af gangen, til deling i to glas.

Aftenen skred frem, og vi fik snakket om mange ting. Vi har kendt hinanden i meget, meget lang tid, så vores skuffe med erindringer er godt fyldt, og når den bli'r hevet ud, går timerne hurtigt. Det gjorde de også i går. På et tidpunkt fik jeg øjenkontakt med tiden, og så måtte skuffen lukkes, og veninden styrtede ud af døren med proviantposen forsvarligt pakket ned i tasken.

Det var blevet tidlig nat, og en dejlig aften var slut.

3 kommentarer:

Andrea sagde ...

Øl og lagkage har alle dage været en perfekt kombination.

Dejligt at I havde en god aften.

Unknown sagde ...

hehe øl og lagkage har jeg altså aldrig prøvet.. hmm .. ikke så vidt vides.. Men det lyder som I havde en jätte hyggelig dag :) Ikke ringe..

Nina sagde ...

Lige præcist sådan havde min datters venindes mor og jeg det også i løbet af natten i går. Også selvom vi ikke fik lagkage og havde byttet øllen ud med vin! Det er bare så skønt, og næste dag er man træt på den fede måde.