søndag den 19. august 2007

Biscotti al limone.

Der var en der glædede sig til italienske retter her på siden, så tillad mig at byde, Madame. Værs'go', en lille italiensk godbid af de søde.

En lille fristelse til at ha' stående i en skål indenfor rækkevidde når, man surfer i Blogland. En lille fristelse til at stille på bordet sammen med kaffe eller te. Måske bare, som en lille fristelse til at forsøde en stille stund.

De er utrolig nemme at lave, så lad jer bare friste.

Jeg sigtede 150 gr fint durummel,, 2 spsk hvedemel og 50 gr flormelis ned i en skål. På blusset havde jeg smeltet 125 gr smør. Den solgule skal fra en økologisk citron blev revet og drysset i melblandingen. Herefter tilsatte jeg det smeltede smør, samt 1 spsk citronsaft. Dejen blev samlet til en stor kugle.

Ovnen blev sat på 200 grader. Dejen delte jeg i ca. 25 stykker, og trillede dem til fine runde kugler, der lige fik et tryk med tomlen inden, de røg ind i varmen på øverste rille. De røg ud igen, da de var blevet fint gyldne og lysebrune på kanterne og andre udsatte steder.

Kilde:Hanne Bloch, 'Mit italienske køkken', Gyldendal.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

hmm friste friste... . .

Andrea sagde ...

Hvem der ejede en økologisk citron ;)

Anonym sagde ...

uhmn sikke nogle dejlige overkommelige kager, m�ske det er dem jeg skal bage n�r jeg skal til familie udflugt p� l�rdag med medbragt kage.....

Kagekonen sagde ...

nu stopper du altså, med alle din fristelser... de her lyder bare så syndigt dejlige at jeg må ha' en citron med når jeg handler næste gang.