søndag den 12. august 2007

En kogebog.

Når jeg er på tur i Malmø, falder jeg ofte over et eller andet, der frister over evne. Denne gang var vi et smut indenom boghandleren, der tilfældigt havde stillet et bord, samt et par stole op lige ved siden af reolen med kogebøger. Usch, hvor jeg pludselig var træt i benene, og måtte sidde lidt.

Efter en tid stod det mig klart, at jeg måtte købe mindst en kogebog med hjem til samlingen, og for første gang en på svensk.

Den udvalgte er oprindeligt udgivet i Australien, men her altså oversat til svensk. Forfatteren har en finsk mor og hendes far stammer fra Cypern. Hun har således gengivet opskrifter fra området mellem multebær og oliven, fra Finland til Cypern.

En meget smuk bog, som jeg glæder mig til at nærlæse, men jeg bliver nødt til at afsløre, at der jo ligger et par stykker tilbage på boghandlerens bord, som jeg forfærdelig gerne vil købe, så jeg må nok snart igen en tur hinsidan.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Multebær og oliven kan det bliver mere kreolsk?
Jeg tager til Malmø på tirsdag med Mille - vi glæder os:-)

Sifka sagde ...

Marianne: God tur, hvis jeg ikke lige havde andre planer ville jeg gerne med:)

Anonym sagde ...

Jeg bliver OFTE fristet af svenske boghandlere! Har bla købt den dejligste svenske kogebog;"Kärlek,oliver och timjan".

Anonym sagde ...

Den lyder til at indeholde noge gode opskrifter, det kan måske være vi ser nogle færdige resultater på et tidspunkt;-)