fredag den 10. august 2007

Mus i knæet.

I morges gjorde jeg mig klar til at ta' på arbejdet, og lige inden jeg går ud af døren, låser mit venstre knæ med et smæld.

Knæet har vrøvlet i en rum tid, men jeg har ikke haft aflåsninger, der har varet mere end nogle minutter. Det er smertefuldt, mens det står på, og i dag var det voldsomt og varede flere timer.

Jeg ringede til lægen, men der var først en tid på næste fredag! Skal jeg så, eventuelt, sendes videre i systemet, er der mere ventetid i sigte. I mellemtiden kan jeg krydse fingre for, at jeg ikke render ind i for mange af de store smæld.

Jeg har haft vrøvl med musene lige så længe, jeg kan huske. Jeg er tidligere blevet opereret to gange i højre knæ og en enkelt gang i højre ankel, og nu gruer jeg for at skulle samme tur igennem med det venstre.

Altså afbud til jobbet den sidste dag før en ferie!

Senere på dagen tikkede en SMS ind om at Århus har købt en afbestillingsrejse med afgang på lørdag, så der røg den tur.

Det er godt, at man har sit strikketøj og en god sofa, og nej, rotter på loftet er ikke en naturlig følge.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var da godt nok træls med knæet der driller og så lige op til ferien.
Du må have god bedring med det og så håber jeg at det ikke ødelægger ferien alt for meget

Andrea sagde ...

Avs, så skal du humpe rundt en hel uge???

Hvorfor er det lige at vi går rundt og bilder hinanden ind at vores sundhedssystem er det bedste, når du skal vente så længe? Øv.

Sifka sagde ...

Janne: Tusind tak:)

Husejer: Jeg skal forhåbentlig ikke humpe en hel uge. Det går pludselig i sig selv igen, men jeg ved så bare ikke om og, hvornår der går ged i den igen. Det er sådan en bruskfidus, der hopper ud og ind af sit hul.

Ventetiden er irriterende, men i mit tilfælde er den heldigvis ikke livsfarlig, som den er for visse andre.

Nina sagde ...

Nej, hvor ærgerligt! Heldigvis lyder det somom, du er rigtig god til at hygge dig trods de trælse omstændigheder. God bedring!

Lene sagde ...

ha en god ferie, og forhåbentlig ikke flere udbrydere i dit knæ.

Anonym sagde ...

Øv hvor træls! Håber snart du har ferie/ en ledig weekend igen så vi kan byde dig velkommen herovre i Århus....
God bedring!

HANNE sagde ...

Øv, det var ærgerligt med dit knæ, håber ikke det varer for længe med smerten. En tur til Århus må nok vente til knæet er bedre, men vi kan da sagtens arrangere noget strikke-komsammen i det midtjyske, du skriver bare en mail:-)