mandag den 12. november 2007

Hvid mus.

På onsdag er det to ugers siden, at den brunøjede tog sig kærligt af mit knæ. Inden jeg forlod afdelingen efter operationen, kom han forbi og fortalte mig, hvad der var foregået, mens jeg drømte søde narkosedrømme.

Der er virkelig sket ting siden sidste gang, at jeg blev opereret. Nu følger der billeder med, som der så pædagogisk kan peges på og fortælles udfra. Enormt smart, for man forstår det hele meget bedre på den måde.

Håndgribeligt var det også, for han havde musen med til mig! Vær's'go, i en lille plastikbeholder med navn og nummer. Ja, det vil sige det var kun en del af den, for den var i virkeligheden cirka en halv gang større, men lidt har vel også ret. Nu opbevarer jeg den i en af de små skuffer i sekretæren. Tilfældigvis den, hvor nøglen til grisen har sin plads.

Til sidst vil jeg lige afsløre, at ved nærmere eftersyn viste det sig, at den brunøjede overhovedet ikke har spor brune øje. De er blå, som vandet nede i Kastrup Lystbådehavn, når der er lidt gang i bølgen, og solen skinner.

Ingen kommentarer: