lørdag den 29. december 2007

Krakkelak.

Mit indre porcelæn sidder i knoglerne, og glaseringen er desværre ikke af bedste kvalitet. Den krakelerer og falder af i flager, der omdanner sig til mus, der skyndsomt indretter sig med egen rede i mine knæ eller ankler. Den brunøjede, der altså i virkeligheden var blåøjet, har flere gange ageret rotterfænger med godt resultat.

Dertil kommer at mine fingre, især i vintre med frost, bliver utålelige, skællede og blødende. Desuden smerter, i særdeleshed, tommelfingrenes indre porcelæn.

Min sjæl drømmer om høj klingende frost, skarp sol og sne i dybe driver. Min krop derimod ynder gråt, stille vejr med grader i plus. Der hersker med andre ord dyb uoverensstemmelse her, men jeg lever med det, så godt jeg kan.

Alligevel kan jeg ikke lade være med at blive en lille smule irriteret, når jeg må konstatere at en knogleforandring, som den brun/blåøjede ikke kan gøre noget ved, har udviklet sig, siden sidste vinter, på den måde, at jeg må droppe et par støvler, som jeg var så heldig at falde over ved et tilfælde tidligere på året. De har oversomret i mit skab, og jeg har glædet mig til dagen, hvor de skulle ud og mærke asfalten for første gang. Dengang jeg købte dem passede de perfekt, nu, glem det.

Skal jeg nogensinde genfødes, vil trækfugl da være i orden, men må jeg selv bestemme, vil jeg hellere tilbage til norditaliensk renæissance, med porcelænshud og knogler af galvaniseret stål.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Av, det gør næsten ondt at læse det. Godt at operations-måden var bedre og at opfølgningen også var god.
Lykke til!

Regitze sagde ...

øv. det er synd for dig.
du er sgisme en sej dame, Sifka. og seje støvler! (kunne det være en løsning at lade dem blokke ud?)
bare vi ku gå i den hi.

Sifka sagde ...

Tak Donald.

Regitze, sej og sej, jeg tuder altså ind imellem og har frydefulde fantasier om øksehug, skarpe knive og andet effektivt. Men så er det også slemt.

Udblokning, nja, måske og den hi, ja tak:)

Margrethe sagde ...

Åh nej, jeg føler med dig - håber for dig, at vinteren blir mild og grå :)

Sifka sagde ...

Tak Margrethe.

Jeg synes, at min tidligere kommentar virker vel dramatisk. Kommer jeg dertil, bliver jeg hurtigt pillet ned af Bjørnen, som kommer med udtalelser af denne type:

"Åhr, pjat med dig, og den løsning gør også rigtig meget mere nas!"