lørdag den 22. december 2007

Köttbullar.

Italiensk brød smager vidunderligt på dagen, men den næste dag kan det meget vel være blevet tørt og kedeligt. Jeg brugte derfor resterne, fra i går i stedet for rasp, i mine köttbullar. Der er en udemærket opskrift her, men jeg har min egen blanding, som er meget hemmelig.

Jeg skal, tro mod mine aner, bage limpa i morgen, og skal derfor bruge kartoffelmos, så det er da helt evident, at aftenmåltidet i dag bliver supersvensk, köttbullar med mos og sylt.

De resterende köttbullar bliver en del af frokosttilbudet julen igennem.

3 kommentarer:

Lotte sagde ...

Ih altså, på trods af masser af mad i maven sidder jeg her og bliver lækkersulten!

Anne sagde ...

Min livret! Svenske allehånde-krydrede dunser med lingon og knase-agurker!

Bare du boede henne om hjørnet, så ville jeg tigge mig til at måltid i dit nyordnede køkken, Sifka.

Madame sagde ...

Det lyder så lækkert, jeg tror også, vi skal prøve at lave svenske köttbullar igen. Det kan jeg huske at have fået i Ikea ;-)
Rigtig god jul, Sifka.