mandag den 10. december 2007

Nøgleløs.

Jeg har været en tur på Nørrebro i dag. Jeg skulle til et møde i Nørrebro Hallen og da det var slut, spadserede jeg et godt stykke der indad langs Nørrebrogade. Det var hyggeligt, og der var meget at se på. Jeg var også en tur nedad Fiolstræde, hvor der ligger en svenske tøjdesigners nydelige biks, men det er en anden historie.

Da jeg endelig svingede rundt hjørnet på den hjemlige gade, slog det mig, at jeg ikke havde husket nøglen, men jeg var vaks ved havelågen, og smuttede ind, da en medbeboer låste sig ind.

Lidt små beskeder pr. mobil fór frem og tilbage. Halvanden time skulle jeg vente, før Bjørnen, med nøgle, ville kunne komme forbi.

Derefter gik tiden i stå. Den stod bumstille i mindst ti minutter. Jeg prøvede at slumre lidt hen. Jeg prøvede at tænke positivt. Jeg prøvede at meditere. Jeg prøvede ihærdigt.

Da der var gået tyve minutter, forlod jeg trappen, og invaderede de lokale forretninger. Da jeg var løbet tør for penge og indkøbsenergi, opgav jeg ævred, og gik hjem. Igen var jeg heldig, og kunne smutte ind sammen med én af dem med nøgle.

Efter ti minutter lød velkendte skridt og endelig var jeg hjemme.

4 kommentarer:

Lene sagde ...

Mon moderen blev mødt med en svag hovedrysten af sønnen ;-)

Andrea sagde ...

Hold da op - tvunget til shopping, det lyder som titlen på et drama i et ugeblad.

Har du checket at du har nøglerne med i dag?

Anne sagde ...

Godt at du kunne vente inde i varmen, og kun gik ud fordi du kedede dig :-)

Der ser dejligt højloftet ud hjemme hos jer, det er så skægt at se lidt mere af domicilet, det ser helt anderledes ud, end jeg havde forestillet mig!

Sifka sagde ...

Anne, nu blev du vel ikke skuffet;)

Dagen efter var det Bjørnen der havde glemt nøglen, så den står altså 1-1.