onsdag den 19. december 2007

Omsiggribende.

Her må bandes, for hold da kjäftan, jeg er ude i noget snavs. Jeg vasker ned, flytter rundt og priser mig lykkelig for, at jeg ikke spildte tiden med at støvsuge, inden jeg åbnede dagens låge.

Alle rum er involverede. Selv min seng er forsvundet under stabler af midlertidigt hjemløst bohave, og det betyder, at jeg bliver nødt til at blive færdig i dag, hvis jeg vil gøre mig forhåbninger om at kunne sove i min egen seng i nat.

Alt det der juleræs er mig så fjernt her og nu, men det er nok, fordi jeg ved, at jul det bliver det uanset, hvor meget jeg roder.

For en del år siden flyttede jeg med familien ind i denne lejlighed. Vi ankom ni dage før juleaften med 160 flyttekasser, så jep, jeg har prøvet det før. Dengang handlede rodet om det nødvendige i at slå til på det rigtige tidspunkt. I dag gør jeg det guddødemig helt frivilligt, og der er fem dage tilbage!

Ingen kommentarer: