lørdag den 22. december 2007

Slutspurt.

I solhvervsnatten sad jeg i stilheden efter Led Zeppelin, og tænkte tilbage på det forgangne og på sidste jul. Dagsordenen dengang var sat udfra angst, stress og smadret selvværd. Pyha, det var sejt, men jeg har taget affære, er kommet videre, og er helet ganske pænt undervejs.

Jeg kom også til at tænke på, at jeg snart har været aktiv på bloggen i trekvart år. Det har været en dejlig og udfordrende oplevelse, som er gledet ind og er blevet en del af hverdagen, fordi det er en positiv beskæftigelse, der har medvirket til kreative sysler, leg med ord og billeder og mange nye bekendtskaber. Det har faktisk betydet rigtig meget mere, end folk måske lige aner.

Nå, nu var det ikke lige en nytårstale jeg ville komme med, men blot fortælle, at i dag, skal efter planen være den sidste alvorlige knokledag i julekalenderen. Lillejuleaften er målstregen og herfra skal tiden gå med at fremstille julemad- og godter, biograftur og hygge. Det betyder således, at det der ikke er på plads inden, må vente til mellemdagene, og slaget vil være tabt, missionen forfejlet. Så der skal altså turbo på for at redde julen hjem til hytten her.

De hårdt optrukne linier er sat for at højne spændingen, for i en rigtig julekalender skal der være tvivl i sindet lige til sidste øjeblik.

3 kommentarer:

Andrea sagde ...

Fingrene krydset for at hytten bliver perfekt og resten af fridagene bliver til knas og konfekt.

Marianne sagde ...

Det var da den bedste julegave jeg kunne få. At læse hvor meget der er ændret i dit liv til det bedre. Jeg tror på at du når de sidste ting - det gør vi så julefreden kan sænke sig over dit hjem...

Madame sagde ...

Det er dejligt at læse, Sifka, at du har været så glad for at kaste dig ud i blogland. Jeg kan sige det samme - det har givet masser af gode oplevelser og inspiration. Dejligt også at læse om, at angst og stress er jaget på porten :-D