fredag den 25. januar 2008

Ih, du milde morgenrøde.

På vej mod en fredag, på vej mod en weekend, og jeg glæder mig måske en lille smule mere end sædvanligt. Jeg har haft meget i sving i løbet af ugen, og det kan jeg mærke i nakkemyoserne, samt se det på min højre hånds pegefingers yderste to led, der insisterer på at være kontrære. Dem om det, jeg vil have overstået en fredagsfire i en ruf.

Morgenrøden farver reolen svagt rosa, og det ser forfærdeligt indbydende ud. Min udsigtshimmel er orangerød, men det holder ikke i længden. Op ad dagen kommer det grå tilbage, og det drypper med kolde dråber ned på den sorte asfalt, som faktisk kan blive temmelig varm om sommeren.

Dagen går i lange seje, men hyggelige, træk, men endelig bliver frakken knappet og klokken fire. Vær velkommen weekend, jeg er på!

Ingen kommentarer: