tirsdag den 22. januar 2008

Ombestemt.

Det har været en dejlig kølig dag i dag, og jeg må indrømme, at jeg nød det forsigtige bid, der var at finde i vinden. Efter en rum tid på en legeplads begyndte fødderne dog at jamre sig en smule, og vi fortrak til frokost.

Til aften, da jeg kom hjem, fik jeg bildt Bjørnen ind, at jeg ville lave en salat, som vi kunne spise med lidt ost og brød.

Og så gik jeg ud i køkkenet, og begyndte på en opvask, efter jeg havde tændt for vaskemaskinen, og al den snurren og skummen satte gang i energien. Jeg strimlede bacon, og rensede rosenkål, der derefter blev delt i kvarte. Dadler uden sten blev flået i stykker, og det hele blev overhældt med citronsaft og peber, efter det havde simret sig modent på den varme pande.

Vi spiste det med skiver af maltbrød og en lille tot smør.

Om lidt er vasketøjet hæng op, og jeg flyder ud på sofaen, så godt jeg nu kan, når jeg samtidig skal se engelsk krimi på DR 1. Den er fandeme uhyggelig!

6 kommentarer:

Andrea sagde ...

Vidunderligt måltid både at skue og at kigge på.

Hvordan gik det med overførslen for Bjørnens bærbar - har du set skyggen af moneterne?

Sifka sagde ...

Det smagte dejligt:) Nope, no money! Ringer igen i morgen.

Liselotte sagde ...

Hvis du vidste hvor ofte vi spiser lige netop det herhjemme... Vi ELSKER det alle tre og så er det lige til at få fingre i de gode rosenkål lige nu. Uhm :-)

PS - Oline laver mad på torsdag. Gæt hvad vi skal have ;-)

Sifka sagde ...

Herhjemme står de også højt på listen, i alle afskygninger:)

Anonym sagde ...

Hvor ser det dejligt ud, opskriften er straks givet videre til Eddie, (det er ham der laver mad)

Madame sagde ...

Uhm, din ret ret lyder så lækker, Sifka! Det må vi hos os.