søndag den 10. februar 2008

Skyggetest.

Kasketten, som jeg er begyndt på, er vist normalt hurtigt strikket, men jeg måtte lige føle mig frem med skyggen, og har lavet en omgang prøvestrik, som igen er pillet op. Nu ved jeg, hvad vej vinden blæser, og kan derfor lave det pænere i anden omgang. Så langt, så godt.

De nærmere omstændigheder vender jeg tilbage til når projektet er helt færdigt.

Mens jeg har været beskæftiget med strikketøjet, har aviser, støvsugning, vasketøj og køkkenrelaterede opgaver hobet sig op. Jeg ser undrende til, mens jeg spekulerer over, hvordan det kan være, at timerne om søndagen er langt kortere, end timerne om mandagen?

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

strik du bare videre...de andre ting skal nok blive...til du har tid...
Ja tiden flyver afsted om søndagen...

Zette sagde ...

Sådan en gad jeg godt lave, når jeg er færdig med min hjemmekomponerede cardigan.
Er det meget svært, Sifka?

Sifka sagde ...

Zette, svært og svært. Den skal strikkes på strømpepinde, hvilket godt kan være lidt bøvlet, men ellers synes jeg ikke, at det er så galt. Man kan faktisk strikke den færdig på en aften. Glæder mig til at se din cardigan.