onsdag den 19. marts 2008

Elefantpassage.

Helligdagsfri er skønt, men jeg holder ekstra meget af at holde fri på hverdage. Jeg kan lide valgmulighederne, der alle er tilgængelige, når hele tivoliet er åbent. Sådan som i dag. Vejret er flot, og man får lyst til at stå på en strandbred og hive havluften ind i brede baner.

Jeg er ramt af efterdønninger. Gik grædefærdig i seng, og stod op med en ubestemmelig fornemmelse af noget udefinerbart, som bevirker, at jeg glemmer at trække vejret, som vejret skal trækkes. Jeg laver ting, som jeg holder af og kan gøre hvad jeg vil, men med tilgitret nydelse.

Jeg har losset til angstens sabelkat, men i stedet har en flok gigantstore elefanter langt sig tilrette. Det meste af tiden er de flinke til at give plads, men det hænder, at de smider sig dovent ned, og bare vender den brede til, når jeg står, og vil forbi. Det er hårdt arbejde at møffe rundt med sådan en flok.

Giver det ikke nogen mening, så glæd dig over det, for mig er historien lidt anderledes, men det skal ikke afholde mig fra at drømme om at købe nye gulvtæpper.

2 kommentarer:

Lotte sagde ...

Jeg sender en elefantdomptør og beder ham flytte dyrene, så du kan komme til at få plads og ro til at købe dine drømmetæpper...

Andrea sagde ...

Øv nogle møgdyr - håber Lottens domptør får skabt en lille åbning ved 14.45-tiden ;)