mandag den 24. marts 2008

Flimrende striber.

Jeg tv-shoppede i går. Kunne ikke beslutte mig for hvilken kanal, der skulle underholde mig. Jeg stribestrikkede selvsikkert derudaf, mens jeg så uddrag fra forskellige film og andet flimmer, samt størstedelen af en udsendelse om bygningsbesværligheder ved opførelsen af Colosseum. Alt i alt var der ikke meget guf i kassen.

Tidsspilde vil jeg dog ikke kalde det, for bliver det for kedeligt på skærmen, tager strikkemeditationen bare over. En behagelig tankevirksomhed, der kører i afstemt tempo, og giver mulighed for at få overblik. Stille og roligt.

Da jeg endelig sent på aftenen fandt tv-hvile i en retssal i Sydstaterne optog det alligevel opmærksomheden så meget, at jeg et par gange måtte strikke i bakgear, fordi striberne kom på gale veje. Efter den lykkelige slutning, tog jeg gabende afsked med sofa og strikkede striber og fandt sengen frem.

Ingen kommentarer: