søndag den 30. marts 2008

Forårsgrønt.

Det pureste forår ligger på bordet, og venter på kniven.

I går fandt jeg årets første ramsløg i Incos grøntsagsafdeling. Ikke et øje er tørt, når ramsløgene kommer til byen, og der er skyllet en pæn portion til den cubanske oksegryde, som er dagens ret i dag.

På det sted, hvor foråret skinnede mig i møde, gik jeg amok i den ene pose med krydderurter, efter den anden. Basilikum, rosmarin, citrontimian, salvia, koriander, kørvel og det labre ramsløg. Høj på de grønne kulører hev jeg ned fra hylderne, mens hjernen spandt frådsende i grønne opskrifter og ideer.

Når poserne er tomme, ved jeg at jeg vil sidde tilbage med abstinenser, og tænke over, hvorfor fanden at grøntsagsafdelingerne i mine lokale supermarkeder ikke huser den slags fornøjelser?

2 kommentarer:

Bjørns Naturtjeneste v Bjørn Petersen sagde ...

Jeg redigerer foreningsbladet Lommen (se under publikasjoner i www.n-kf.org), hvor vi agter at skrive et par sider om ramsløg i næste nr.
Vil det være o.k. at citere / gengive dit blogindlæg om ramsløg i Inco?

Sifka sagde ...

Hej Bjørn. Du er velkommen til at gengive mit indlæg i Lommen:)