lørdag den 1. marts 2008

Morgenbrød.

Efter et måltid med en spændvidde fra yderst delikat røget ørred til vidunderlige lagkager fra La Glace, samt et nydeligt udbud af vine, var jeg overbevist om, at jeg ville sove RIGTIG længe.

Klokken halv ni trissede fruen ud fra sovekammeret, og hentede dagens avis ind fra måtten, og tog plads i yndlingsmøblet. Dannede sig et overblik over de sidste dages store oplevelser og deres indflydelse på den fysiske tilstand. Nejnej, ingen tømmermænd, men en irriterende allergisk reaktion i form af hudkløe, der har betydet indtagelse af optil flere antihistaminer. Nu må jeg prøve at ignorere mig ud af tilstanden.

Brøddejen havde hygget sig gevaldigt i det meget sene nattemørke, og nu er anden hævning i gang. Resultatet bliver, efter den afsluttende bagning, forhåbentlig tolv fluteagtige brød, med smag bygget op omkring kardemomme og strimlet citronskal. Derefter er det kun op til mig, hvornår jeg vil hæve mig op af sofaen og komme ud af klappen og få afleveret de friskbagte på rette sted.

Ingen kommentarer: