onsdag den 23. april 2008

En afgørelse.

For rigtig mange år siden læste jeg i mørkerøde bøger med hvidt tryk om sundhed og helse. Om at undgå raffinerede produkter og iøvrigt også undgå planter fra natskyggefamilien, hvis man røg, eller tidligere havde gjort det. Disse og mange andre kloge ord fandtes i de bøger, men emnet var meget videnskabeligt og måske nok for kedeligt fremlagt. Er man interesseret i virkelig dybdegående viden om ernæringsterapi, kommer man ikke udenom Lydeking.

Nu er der kommet nye bøger til, og jeg har brugt lidt tid på at orientere mig i den fagre ny verden indenfor kernesund og detox og helst på 10 uger. Og jeg har valgt. Også selvom de er lyserøde udenpå. Indeni er indholdet godt og ordentligt præsenteret.

De andre nye udgaver om samme emne har jeg droppet, fordi de ikke talte til mig i samme gode måde. Én indeholdt for mange gentagelser, og for en anden bogs vedkommende følte jeg mig utilpas i selskabet med den. Ikke særlig godt for helsen i det lange løb, så den blev byttet igen.

Dette er ikke en anmeldelse, men bare et kort udtryk for et valg jeg har truffet. Jeg tror forøvrigt ikke, at jeg helt konverterer og hælder piskefløden i vasken, men jeg synes ikke at nysgerrighed og dybere viden kan være skadelig for udviklingen i køkkenet, og den skal jo også fodres ind imellem.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Spændende bøger, du har valgt, og jeg er selv helt vild med Susanna Ehdin. Jeg tror mest, det er sukkeret, vi skal hælde ud, men jeg er spændt på, hvad du synes efter læsningen.