onsdag den 2. april 2008

Formularfred.

Det er så skønt at tage afsted under himmelgråt og køre hjem med himmelblå hængende over hovedet, som ikke er så uklart i dag, som i går. Dagen er også sluttet tidligere og uden aftenmøder med tungt tankegods.

Børn og voksne har snoet sig behændigt omkring hinandet, i cirkler og snørkler, og alle er gået hjem med lette hjerter og pænt humør. Frakkerne har været åbne, og huerne røg af i svinget. Lidt snotnæser hist og pist, men det kommer jo med vejret. Den først sol og den milde varme, der lokker os i uføre, og lader letsind råde over fornuft. Så af med halstørklædet også.

Jeg udsendte et mildt miks af trusler og bønner, som virkede efter hensigten, for jeg fik min formular i hænderne i dag. Om lidt vil jeg med skønskrift udfylde min del og returnere den i morgen til yderligere underskrift, og videresendelse. Og så er den ude af øje, men ikke af sindet, som vil sukke efter en hurtigt afgørelse.

Ingen kommentarer: