mandag den 7. juli 2008

Abemad

Her i huset går de også under betegnelsen 'varme madder'. Et begreb jeg opdagede, da jeg læste Sjöwall og Wahlöös 'Roman om en forbrydelse', for snart hundrede år siden. Martin Beck og hans kæreste ekselerede i 'varme madder'.

I dag går de også under betegnelsen 'bruschetta', men det bliver de, hverken bedre eller dårligere af. Og dog, der er en lille forskel! Bruschettaen adskiller ved at brødet pensles med olie, ristes og derefter kommes fyldet på. Mine 'varme madder' knaldes bare ind i varmen, direkte.

Den ene udgave er smørbar gedeost med tomat i skiver, krydret med peber, basilikum og rosensalt. Den anden er Kirks flødeost og parmaskinke. Tilbage er ventetiden, før jeg kan konstatere om de er brugbare, men jeg tror det sørmes.

Abemad?? Jamen, det er da fordi, jeg fik serveret noget lignende ved mit sidste besøg i det lille røde hus, forståes! Jeg kan bare det der i dag. Abe!

Ingen kommentarer: