onsdag den 2. juli 2008

Gammelt sprut

Jeg har to glas med vodkaoverhældte bær stående i mit køleskab. Jeg kan dårlig nok huske, hvad, der er hvad. Ribs og solbær, men hvem, er hvem? Jeg har nu hældt gammelt sprut i maden, for et eller andet skal der ske med det. Det smager indtil videre fint.

Dagens ret, er det, der her hjemme betegnes 'Morfars', og som rundt omkring i landet blandt andet kaldes kødsovs.

Min 'Morfars' findes i et utal af udgaver, og alt står og falder med, hvordan humøret er, eller, hvad der nu lige er ved hånden. Og i dag, altså gammelt sprut brændt af i hakket oksekød, hakket rød peber, hakkede champignoner, hvidløg, og skivede forårsløg. Udover sprutten, krydret med salt, peber, stødt nellike og chili.

Nu bliver der sat fut under spaghettigryden, og derefter varer det ikke længe, inden madvognen er køreklar.

Ingen kommentarer: