tirsdag den 15. juli 2008

Mandeblad

Hvor heldig var jeg lige, at jeg kunne skrabe ingredienserne til en inspiration grebet fra en udtalelse i en artikel, i et madblad for mænd? Ovenikøbet rakte mit held så langt, at det også smagte rigtig godt.

Et fad fyldes med skrællede rødbeder i humpler, og hele fed fra friske knolde af hvidløg. Et sjat olivenolie over, og så videre ind i varmen.

Efter endt bagning, dryssede jeg purløgsklip, og dryppede creme fraiche, henover de fristende fed og knolde. Salt og peber efter behov. Åh ja, en lille smule mørbrad i skiver, lagde sig tilrette ved siden af.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Føj, det lyder ubehageligt lækkert. ;-)
Jeg opdagede lige at jeg er alt for sulten til at gå i seng.

Unknown sagde ...

Ummer lækkert - må prøves - elsker alt med rødbeder.