tirsdag den 15. juli 2008

Husker du, så glemmer jeg noget af det


Et helt kilogram usprøjtede tigertomater. Til henkogning. Sæt i gang! Husker du sidste sommer, hvor henkogningen bredte sig som en steppebrand over bloggene, efter at Camilla Plum havde været i tomaterne?

Jeg husker det, men havde til gengæld helt glemt, hvordan det nu lige var, at mine nonnaer gjorde. Og, hvordan Plum lige gjorde. Så er der fint nok at google lidt. Har du også glemt alt om Plums tomater, kan du genopfriske mindet her.

Om lidt, graver jeg det første henkogningsglas frem, og skolder og skyller. Senere får tomaterne og urterne en tur. Da jeg desværre ikke har et urtebed ved hånden, har jeg høstet adskillige krukker i det lokale supermarked, istedet. Olivenolie står på lageret, og så skulle jeg vist være køreklar.

Jeg har snart fødselsdag, så måske skulle jeg ønske mig en have. Sådan rigtig højtlydt!

1 kommentar:

Marianne sagde ...

Jeg husker, for jeg hoppede med ;-)