fredag den 11. juli 2008

Morgendagens dessert

Min fredagsbønne blev hørt og jeg fandt mig selv i køkkenet, og her var der ingen mug på rabarbergrøden. Derimod fik jeg kogt en abrikos/sveskegrød af nogle lækre svesker fra Løgismose. Abrikoserne var en rest af en omgang økologiske, der indtil nu havde tjent som sund slik for sultne bjørne.

Frugterne havde stået i blød natten over, og blev i dag kogt, stille og roligt i femten til tyve minutter, med lidt revet citronskal. To spiskefulde Maizena rørte jeg ud i lidt koldt vand til at jævne grøden med. Efter den var hældt over i en skål, fik den lige et skud hjemmekværnet vanillesukker.

Ved hjælp af en lille teske kunne jeg konstatere, at det godt kan betale sig at se frem til serveringen ved en senere lejlighed. Nok med en lille slat biomælk eller fløde på.

Ingen kommentarer: