torsdag den 7. august 2008

Dag 9 Ry, aften

Jeg har ikke lavet det der ligner, men i går sluttede dagen med flere oplevelser i Århus. Jeg kom afsted på egen hånd på en strøgtur fra Åen til banegården. Alfens mor havde en aftale med en yogalærer sidst på eftermiddagen.

Jeg kom forbi en boghandel, hvor jeg allerede på afstand kunne fornemme noget anderledes. Det var en forretning, der bød på et miks af nyt og gammelt. Jeg gled ind i et univers, som er ved at blive en sjældenhed. En verden af gamle bøger, brugte bøger, bøger der var slidt blanke, bøger der var slidt bløde. Hylde hen, og hylde op og ned. Det var fantastisk og stå der omgivet af så mange ord indenbundet på så mange forskellige måder. Siger jeg, som ellers ikke er så vild med brugte bøger, men her greb atmosfæren mig om hjertet, og gav ro i sjælen.

Kontrastfyldt blev det, for jeg endte min tur i et indskøbscenter ved banegården, hvor jeg ventede på den yogaudøvende alfemor, siddende på et sideskud fra en større cafekæde. Det var meningen at vi ville slutte dagen med at se en vaskeeægte tøsefilm, men køen foran billetlugen var forfærdlig lang, og den slags overskud var vi altså lige løbet tør for.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

mamma mia...så må du vente til du er tilbage i vante omgivelser...den skal altså ses...den er for sød ...tager gerne med...

Sifka sagde ...

Tak, for tilbuddet, det vil jeg gerne ta' imod, hvis altså ikke vi kommer afsted i morgen:)

Anonym sagde ...

Sjovt at få et kig indendøre hos Vangaards, for jeg er tit faldet over stedet når jeg har bestilt bøger antikvarisk på nettet.