søndag den 24. august 2008

Fjernsyn for mig

Fra fryserens dyb. En pose med köttbullar. En hakket porre, en håndfuld gulerødder og to fede fed hvidløg. Svitset på panden, og bagefter kørt en tur igennem minihakkeren. Tilbage på panden, nu i selskab med de før så forfrosne köttbullar. Frikadeller i kødsovs.

En dåse af de flåede, en håndfuld rød peberfrugt skåret i grove stykker.

I går skulle jeg bruge en meget lille håndfuld kogte kartofler, og selv den mindste grydefuld ville blive for rummelig. Derfor kogte jeg fire majskobler med i de sidste ti minutter, så det ikke var helt spildt. Vandet, energien. To majskolber blev høvlet ned i kødsovsen, og et pænt skud paprika fulgte efter. Salt og peber.

Da pastaen ramte al dente, var kødsovsen superb. Tid til et nyt måltid og derefter fjensyn, nu med film. Dansk, godt nok, men film.

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Du har da godt nok haft en flittig dag :-)
Så du " Drømmen" ?
Den film var godt nok meget bedre end jeg troede! Den gjorde indtryk !

johanne sagde ...

Hvis det var "Drømmen" du så, så skal du lige vide, den er optaget på Ærø. (hvis du altså ikke ved det i forvejen)
Mums...en dejlig mad.

Sifka sagde ...

Det var Drømmen jeg så. For anden gang. Jeg vidste faktisk ikke, at den var optaget på Ærø. Den gjorde indtryk første gang, og igen anden gang. Måske fordi jeg har oplevet noget lignende.