søndag den 24. august 2008

Gulvvask

Jeg er vild med at gå henover nyvaskede gulve. På bare fødder. Jeg har støvsuget og vasket alle gulvene. Og gået henover dem, og frydet mig i mine ørkenfødder. Eller krybdyrfødder. Eller øglefødder, om man vil. Huden er udtørret og flager, som mudder under en brændende sol.

De seks, eller var det syv, små æbler er blevet kogt til mos, sammen med saften af en lime. Intet sukker, for de var søde nok i sig selv.

Mens mosen kølede af, ordnede jeg badeværelset og gulvene, men så var den altså også kølet helt af.

Nu står der en skål med lag af æblemos og kanelkagekrummer, og trækker på hinanden, mens jeg går henover gulvene, og lader OL klinge ud på de forskellige kanaler.

Når jeg endelige sidder ned, er det foran skærmen, hvor bloggen ligger blottet for næsten alt. Jeg finder de forskellige dele, og prøver mig frem. Jeg er i stand til at male alle væggene, men jeg kan ikke finde ud af at tapetsere endnu.

1 kommentar:

Andrea sagde ...

Tihi for en minimalistisk blog du har lige nu, men jeg tror du hiver nogle serveesser op af håndtasken, når du går i gang.

Nyvaskede gulve er herlige - og varer ikke længe på disse kanger ;)t