lørdag den 16. august 2008

Lasagne og lagkage

I formiddags var jeg total blank omkring, hvad jeg skulle lave til middag. Fødselsdagsmiddagen. Pludselig kom trangen til lasagne farende, og da det er min fødselsdag, der skal fejres, er det mig, der bestemmer. Altså lasagne.

Lagkage skal vi også have. Der er æbler og pærer i skuffen. Lavendelsirup i skabet. Der var brombær, solbær, kanelkager og chilichokolade spredt lidt rundt omkring i lokalmiljøets forretningsliv, så må vi se, hvordan det ender.

Annes lille vase er kommet blandt venner, og lidt frisk afskåret pynter på lørdagens trummerum. For jeg kører trummerum i dag. Der venter marinerede ribben, ragu til lasagne, lagkagens første del, støvsugning, en del kuffertindhold, der skal på plads, vasketøj, og alt mulig andet trummerum.

Men, da jeg synes, at der skal være plads til andet, skal jeg også sidde lidt i gården med en kop te, en mellemmad, avis og lidt strikketøj, for solen er her i dag sammen med varmen og lyset.

Ingen kommentarer: