lørdag den 20. september 2008

Suppedasen

Jeg har fået noget fra hånden. Mere eller mindre. Rengøring hist og pist. Jeg har fået fjernet de fleste efterladenskaber fra det famøse kosteskab, som nu til gengæld fungerer optimalt.

Jeg forbereder mig til en søndag udenfor byen.

Der blev også ryddet grundigt ud i grøntsagsskuffen. En pose forskelligfarvede gulerødder, to porrer, broccoli, persillerødder, samt en flok kartofler. Alt blev renset, skyllet og skåret i stykker, for den der kommer allersidst, skal i den sorte gryde. Og det kom de så. I en halv times tid i bouillon og krydret med mango/karry blandingen.

Jeg sluttede af med at blende hele herligheden, smage efter, og ekstrakrydre med kværnet peber. Og ja, jeg blødgjorde den kraftige, tyktflydende suppe med et skvæt fra flødekanden.

Maltbrød skåret i velnærede skiver, blev lige berørt med smør, klappet sammen, og afslutningsvis skåret i stave. Det perfekte måltid på en septemberdag, der var utrolig ubeslutsom i vejret.

1 kommentar:

Marianne sagde ...

Mums - og så er der sikkert rester til søndag - eller hvad. Det lyder som en spændende tur du skal på :-)