mandag den 5. januar 2009

Helse mig her

Og helse mig der, og helse mig ingen vegne, når det kommer til stykket. Jeg har været på tourné i lokalmiljøet, men kom tomhændet hjem i hvert fald, hvad helseprodukterne på tilbud angår. Ingen brune ris, ingen røde ris, ingen fuldkornspasta, ingen linser, ingen bønner, ingenting.

Til gengæld kom jeg endelig på posthuset, og kan nu få afsendt en pakke, som forlængst er lovet væk. Jeg har det svært med posthuse, der kommer nemt til at gå op til flere uger, inden tanke bliver til handling.

En tur på apoteket blev der også plads til, og det blev en dyr visit. De fem tuber creme, der var tale om, kostede hurtigt firehundrede kroner. Nu håber jeg, at de så også vil gøre gavn. For Bjørnens skyld, for det er ham, der har problemerne. Desværre.

Efterhånden bed kulden i næsen, og jeg sluttede min udflugt med at kaste mig ind i et solarium, og fik seks minutters tropefornemmelse. Og inden vandet går i kog derude, vil jeg lige tilføje, at solarium taget med måde, i samråd med min læge, hjælper på de forskellige skavanker, som jeg henad vejen er blevet velsignet med.

Hjemme igen kunne jeg konstatere, at Bjørnen havde overlevet første skoledag efter ferien. Jeg selv skal begynde på onsdag, efter seks uger hjemme. Det bliver sjovt.

3 kommentarer:

Bettys blog sagde ...

Jeg skulle lige til at sige noget om solarium.....Men selvfølgelig. Med måde, og du ved, det gør dig godt.
Jeg er påvirket af, at yngstes søde veninde lige har fået konstateret modermærkekræft. Det er så synd. Hun er meget lys med masser af chamerende fregner. Og den har ikke fået for lidt med solarium gennem årene.
Men det er jo ikke dig, så jeg skulle måske holde min mund.

Sifka sagde ...

Selvfølgelig skal du ikke holde mund!

Det er vigtig, at gøre opmærksom på at solbaderi på alle måder er noget, man skal gøre med omtanke. Overdrivelse kan være farligt, som yngstes veninde nu desværre må erfare, og det er da forfærdeligt.

En lille tur i solarium hjælper fantasktisk på de problemer, jeg har med min hud, og varmen gør også godt i de skøre knogler. Men jeg passer skam på.

Anonym sagde ...

Du hører ingen kogen herfra omkring dit begrænsede solariebrug! Jeg er mest misundelig, fordi jeg lige har opdaget at mit foretrukne solarie (=det nærmeste) er lukket, så nu ved jeg ikke hvor jeg skal lægge mine årlige 5 gange 10 minutter :-(

Og selvfølgelig alt med måde - modermærkekræft er som allle former af den modbydelige sygdom et helvede at få som diagnose :-(