tirsdag den 7. april 2009

Et tilbud

Dagen er skudt igang. Morgengrøden er forsvundet som dug for solen, og virketrangen har indfundet sig. Men hvad, hvor og hvordan?

En opringning til viceværten bekræfter et tilbud af det helt store.

Vi skal have renoveret taget på ejendommen i løbet af sommeren, og jeg er den heldige indehaver af hele to loftsrum. Stopfulde, proppede til smertegrænsen.

Viljen til oprydning og udsmidning af diverse effekter er absolut tilstede, men turene op og ned af køkkentrappen begrænser ihærdigheden, og står som en gigantisk forhindring, når man er udstyret med vanskelige hænder og knæ.

Men den gode vicevært har lige bekræftet, at det vil være muligt at stille ting man vil af med ind på det fælles tørreloft, så ordner han resten. Og det var i orden, hvis jeg allerede stillede ting derind i løbet af påskeferien, selvom aftalen ikke er helt forhandlet færdig.

Det betyder at jeg, hvis jeg er rigtig klog, ændrer planer for påsken, og får taget hul på projektet. Mens aftalen stadig gælder.

3 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Det er da rigtig sødt af ham! :-)

Jeg er selv en af de personer, der cirka hver tredje måned laver en udlugningsrunde og sorterer i tøj, bøger, film mm., så der ikke er ting, der ikke bliver brugt, som hober sig op. Det kommer så flere i omgangskredsen til gode, for mange af tingene bliver givet videre, så flere får glæde af det.

Og nej - vi bor ikke særlig minimalistisk, men vi har ikke supermeget plads (især ikke til opmagasinering), så det er en slags frivillig tvang ;-)

Sifka sagde ...

Jeg er blevet rigtig meget bedre til at få ryddet ud, men sådan et kvartalstjek er måske en rigtig god ide:)

Piskeriset sagde ...

Det kan i hvert fald anbefales - personligt har jeg det som om, at der også er lidt 'mental oprydning' i det... som en slags forårsrengøring flere gange om året. Det kan selvfølgelig også være min samvittighed, der forsøger at sende et budskab til mig! :D