lørdag den 4. april 2009

Hjemlig hygge

Hold da helt op, hvor jeg hygger mig. Der bliver rodet og ryddet. Skuffer trækkes fulde ud, og skubbes sobre ind. Skrivebordet er blevet pudset og poleret, og indbyder til en pause, mens Kineseren læses højt.

Jeg griber endda til strikketøjet, og nyder en stund fra en plads, der ellers er til anden aktivitet, mens jeg spejler mig i de rene og blanke overflader, der er vokset frem i forårslyset.

I dag ét rum, i morgen et andet, hvis jeg ellers lyster.



2 kommentarer:

Jane sagde ...

Det er så dejligt med en omgang oprydning og rengøring. jeg ved ikke om det er foråret der gør det, men pludselig i formiddags fik jeg den særeste lyst til at gøre rent og inden jeg vidste af det, lignede mit hjem et skumbad ;-)

Sifka sagde ...

Jane, det er jo nok al det lys, der giver energien og lysten til at gøre op med vinterens ophobninger. Jeg har virkelig nydt det i dag, også selvom foråret bragede udenfor.