søndag den 16. december 2007

Tøjindsamling.

Jeg kunne høre tågehorn i det fjerne i morges, og jeg regnede med, at hele verden ville være blevet væk i grålys og tåge, men nej, der var rimfrost overalt, og det lyste pænt op i udsigten.

Lejret i yndlingssofaen med avisen synes jeg, at jeg småfrøs og afbrød læsningen, og gik ud og tog et bad. Bagefter opdagede jeg at jeg ikke havde skruet op for varmen efter sidste udluftning. Så tror da...

Når jeg nu alligevel var kommet op af sofaen, besluttede jeg til at køre en tur i det friske vejr. Jeg hører til den gruppe af landets befolkningen, der har brug for ekstra lux, så afsted med mig.

Juelgaveracet var ikke så slemt i dag, som i går, og jeg kunne køre i jævn fart uden at skulle klodse bremsen konstant og hele tiden. I juletiden ejer fodgængerne nemlig retten til ophold på både gader og fortov uanset lyskurvsfarve.

Og så puha, min svenske yndlingsdesigner var i gavehumør, og gav 25% i rabat på én vare, og åh, altså jeg har virkelig oparbejdet et anbivalent forhold til den butik. Det var nemmere da man måtte til Malmö eller postordre, for at komme i berøring med varerne.

Da jeg returnerede til hytten, måtte der lidt te og frokost til, og bagefter tog jeg fat på dagens opgave, som endte med at blive noget med at rydde ud i garderoben. Akkurat som i går var tiden pludselig væk, men det er Bjørnen heldigvis også. Han er dybt begravet i den nye bærbare, opgaveskrivning- og læsning om korstogsridderskabet, så han er fuldstændig bedøvende, om vi får suppe igen i dag. Så det gør vi så.

Ingen kommentarer: