torsdag den 15. maj 2008

Ekstra stærk kaffe.

Marskland oksebøffer bliver skåret i strimler. Porrer skåret i mønter. En blanding af majsolie og lurmærket varmes op i den sorte gryde, og kødet brunes heri. Porremønterne tilsættes og så en ord'n'lig sjat snaps. Hvilken? Aner det ikke! Jeg har brugt en af de hjemmekrydrede fra sensommeren, sidste år, og den jeg valgte, smagte tilfredsstillende.

Når alt havde slået sig sammen, og var dampet af, tilsatte jeg en stor kopfuld ekstra stærk kaffe og en dåse tomatkoncentrat. Krydrede med salt og peber, og skyllede efterfølgende en portion kridhvide, enormt usunde basmatiris. De skal krydres med safran, når den tid kommer, hvor vandet koger. Og så siger jeg ikke mere, før jeg har ført retten til døren, men det tegner rigtig, rigtig godt.

Ingen kommentarer: